Interview met Iterati

Eh, Iterati mist een ‘e’, hoor…

Ja, klopt helemaal en het is ook zo bedoeld. Het is een poging om een originele naam voor een zoveelste IT-blog te verzinnen. It-ers doen alles in iteraties, maar als je de laatste ‘e’ eraf haalt, hou je een woord over dat doen denken aan de Illuminati. Geheime genootschappen die zich bezig hielden met mystieke zaken.

Jaaaa ja, dus dit is een zoveelste IT-blog?

Inderdaad, dat zei ik net. Maar de naam is toch best leuk gevonden?

Nou, heel spitsvondig hoor. Ha ha ha. Maar waarom zou ik jouw IT-blog moeten lezen? 

Och, niks moet natuurlijk. Ik mag alleen hopen dat de lezers die hier komen vinden wat ze zochten. In eerste instantie is dit een plekje waar ik mijn eigen overpeinzingen over IT in een heel brede zin, wil uiten.

O, dus dit  is weer een zoveelste kijk-eens-hoe-intelligent-ik-ben-en-laat-vooral-veel-complimentjes-achter-want-die-heb-ik-nodig-blog?

Hehehe, scherp vraagje zeg. Ik hoop vooral dat ik het gevoel dat ik over iets (en op deze blog is dat iets uit de IT) op anderen kan overbrengen, ze op nieuwe ideeën kan brengen of er op een andere manier naar kan laten kijken. Niks mis met complimenten uiteraard, maar ze moeten wel gemeend zijn.  En als ik er helemaal naast zit, dan moet je het me vooral zeggen. Dan heb ik iets geleerd namelijk. Ja, de inhoudelijke discussie, dat vind ik dus belangrijk.

Juist ja. Nou, mijn “hartelijke” complimenten voor je duidelijke antwoord dan. Iterati…tja, ’t is wel een beetje nerdy hoor. Is dit een blog voor nerds?

Nee hoor, iedereen mag hier komen lezen. Wie weet lukt het me om meer mensen te interesseren voor mijn passie en beroep.

Aha, we hebben hier te maken met een beroepsnerd. Dus je hebt daadwerkelijk verstand van IT?

Nerds heb je in alle beta-vakken. Ik ben beroepsinformaticus met dik 15 jaar ervaring. Op dit moment bekleed ik de functie van “Architect”. Mijn werk bestaat voor een belangrijk deel uit het ontrafelen van gecompliceerdheid en deze inzichtelijk maken voor degene die het inzicht nodig heeft.

Goh, interessant hoor, maar er is niks mystieks of geheimzinnigs aan, vind ik.  Ik bedoel, met Iterati verwijs je daar toch een beetje naar, naar dat geheimzinnige. Maar goed, what’s in a name, hè? 

Ja, het is maar een naam. Ik ga het wel goedmaken met goeie inhoud.

Ja joh, je doet maar lekker. Veel blogplezier. Over een jaartje ofzo, interview ik je nog wel een keer om te kijken wat er van je “geweldige” idee geworden is.

Over Mark Nankman
Holistische doendenker & verwoed blogger

2 Responses to Interview met Iterati

  1. assyke says:

    ach als het ook te begrijpen valt voor deze janneke
    dan komt ze wel eens een keer langs
    janneke vond het vooral leuk om je echte portretje eens te zien,
    denk wel dat er over een jaar een rimpeltje bij is gekomen
    maar daar maken iterati´s zich dan weer niet zo druk over

    • Mark says:

      Dag Janneke, leuk dat je langs komt 🙂
      Ik schrijf heel vaak uit een soort onbegrip over iets. Dan probeer ik het mezelf al schrijvende duidelijk te maken wat ik probeer te begrijpen. Begrijp je?

      Dus je vind het leuk om mijn onbewerkte gezicht te zien? Ach ja, die zwart witte avatar is van een foto van 2 jaar terug ofzo, en had ik zwaar gephotoshopped. Geen rimpeltje meer te zien, laat staan grijze haren. Niet dat ik me daar druk over maak natuurlijk.

Geef een reactie

